Blogi | LukuExpert
17.08.2021

Elektriautoga Poolas - laadimiskogemus ja lummavad linnad

Autor: Riho Ever
Oled ehk tähele pannud, et kirjutan juba mõnda aega üht õpetlikku reisilugu. Sest kuidas teisiti kindlaks teha, kui head need elektriautod tegelikus elus ikkagi on? Tuleb ise järele proovida ja nii ma oma naisega Poola suunas teele asusingi
 
Meie Škoda Enyaq iV 80 viis õnnelikult läbi Pärnu Kaunasesse, sealt edasi aga väikeste tagasilöökidega Augustówi-nimelisse linna, kus sai minu siiraks imestuseks elektriautot täiesti tasuta laadida.
 
Tegime tiiru Augustówis, vaatasime linna ja hakkasime edasi sõitma. Olime otsustanud nui neljaks õhtuks Krakówisse jõuda ning Varssavis ühe pikema peatuse teha.
 
Tahtsin enne Varssavisse jõudmist autot veel veidi laadida. Mõistlik koht tundus olevat GreenWay laadija umbes 60 kilomeetrit enne Poola pealinna. Registreerisin end Greenway kasutajaks, kuid laadida ei saanud! Proovisin nii ja naa, tulemus oli sama. Ehk täpselt null kilovatti!
 
Ega muud kui telefon taskust välja ja kiire kõne klienditeenindusse. Riias oli see mind ju aidanud, ehk aitab siingi. Aitaski.
 
Klienditeenindaja andis teada, et ma polnud end registreerides üht olulist linnukest pannud. Täpsemalt GDPRi tingimuste juurde ehk sinna, kus isikuandmete kaitsest kõneldakse. Linnukesi oli registreerimisvormi lõpus üksjagu: alguses nõustumine kõikvõimalike tingimustega ja seejärel turundusliku iseloomuga nõustumised”. Neid viimaseid ma aga ei lugenud. Oleks pidanud, sest kõige viimane oligi GDPRi tingimustega nõustumine.
 
Klienditeenindus käivitas distantsilt laadija ning palus mul oma kontol vajalikud linnukesed märkida. Jätsin auto elektrit neelama ning astusin koos naisega tõelisesse rekajuhtide sööklasse, kus tegime kiired joogid ja mul oli võimalik Greenway kontol oma andmed ära parandada. Selle lühikese ajaga saime 7 euro eest 15 kW juurde ja võisime Varssavisse sõita. 
 
GreenWay äpp tõi meid ühe südalinna kõrval asuva (ja Tallinna Rottermanni kvartalit meenutava) linnaosa ning seal paikneva laadija juurde. Seekord käivitus kõik tõrgeteta! 
 
Algselt oli meil plaan Varssavis kiire lõuna teha ja edasi liikuda, kuid vanalinn lummas meid sel määral, et seal õige mitu tundi jalutada. Sõime presidendi lossi vastas ühes söögikohas kõhud täis ja liikusime auto juurde tagasi. Olime laadinud 49 kW ja maksnud selle eest 26 eurot. Hind sisaldas ka parkimist pärast laadimisaja lõppemist.
 
Krakówisse jõudsime ühe jutiga. Ka sealses hotellis oli laadija, ent kahjuks hõivatud. Siin polnud ka nutikast personalist abi, sest laadija kõrval asunud parkimiskohad olid kinni. Õnneks pidimegi terve päeva Krakówis veetma ja seega võis laadimise järgmise päeva peale jätta. Mida me ka tegime: panime hommikul auto hotellialuses parklas laadima ja läksime linnaga tutvuma. 
 
Krakówi ilust räägitakse legende ja need vastavad tõele! Kraków on vähemalt sama äge kui Varssavi, lihtsalt veidi vanem. Üks oli nimelt Poola alade pealinn aastani 1596 ja teine sealt edasi. Lisaks pääses Kraków suuremast Teise ilmasõja aegsest pommitamisest, mis Varssavi pea maatasa tegi.
 
Umbes nelja tunni pärast hakkasid meie jalad iseenesest hotelli poole tagasi kõndima. Silmad soovisid veel ilusat linna vaadata, kuid jalad tõmbasid auto suunas, milles me Zakopane poole sõita plaanisime. Akud olid silmini särtsu täis ja reis võis jätkuda. 
 
Sõita oli pelgalt 110 kilomeetrit ja vahepealset laadimist polnud vaja planeerida. Teele jäi veidi kuulsaid Norra puukirikuid meenutav Rabka-Zdrój Maarja Magdaleena kirik, mille juures tegime peatuse, kuulasime põnevat lugu kiriku ajaloost ja liikusime edasi.
 
Zakopanes EV-laadijaga hotelle otsides saime kahe üllatuse osaliseks. Esiteks oli seal seitse vastet EV-laadija filtrile. Yeah, normaalne linn! Teine üllatus saabus hotelli jõudes. Laadijat ei olnud ja tegelikult puudus märge selle hotelli EV laadimise võimekuse kohta ka Booking.com-is. Olime niisiis kogemata broneerinud hotelli, kus auto laadimise võimalust polnudki. 
 
Õnneks olid meil kaasas laadimisjuhtmed nii seina- kui jõupistikust auto toitmiseks ning hotelli omanik lubas neist lahkesti voolu võtta. Lõpuks läks aga nii, et laadisime oma autot hoopis kesklinna Greenway kiirlaadijas: sõitmist oli vähe ja omal jalal liikumist palju. Esimesel õhtul laadisime aku täis ja rohkem polnud meil Zakopanes viibimise ajal vaja laadida.
 
Edasi läks aga meie reis eriti põnevaks. Milliseks täpselt, sellest juba mõne aja pärast!

Kommentaarid

Nimi
E-post
Kommentaar

Head Solutions Group OÜ

Priisle tee 10 #6, 13914 Tallinn Tel.: +372 641 0610 Registrikood: 10407435 KMKR: EE100054150 info@lukuexpert.ee
*}
76_1_tk1.png 77_1_Sterling_Logo_Black__Yellow_2016.png 78_1_yale.jpg 79_1_tk_4_1.png 80_1_tk5.png 89_1_amig-logo.png 90_1_192d1a142b7856cdfb0313e6e233a7a8e614b2c2.png 91_1_Besam_Assa_Abloy-logo-AD19ADA843-seeklogo.com.png 92_1_ILOQ_1_logo.PNG 93_1_dorma-logo.png