Blogi | LukuExpert
07.05.2021

Kui seda laadijat ees ei oleks!

Autor: Riho Ever
Ma ostaksin elektriauto kohe, aga…” on lause algus, mida viimasel ajal üha enam kasutatakse. Sellele aga”-le järgneb erinevaid väiteid, näiteks hinnad on liiga kõrged” või elektriauto sõiduulatus pole piisav”. 
 
Kumbki väide ei pea juba ammu paika elektriautode hinnad on tänu erinevatele toetusmeetmetele aina mõistlikumad ja nende sõiduulatus ei jää kuidagi bensiiniautodele alla. 
 
Ent see pole peamine. 
 
Kõige suurem hirm elektriauto ostmisel on selle laadimine. Kus ma seda laen? Mis veel olulisem: kui kaua laadimine aega võtab? Bensiiniga on lihtne mõni minut ja järgmised 500 kilomeetrit on hooleta. Aga kui kaugele ma paariminutilise laadimisega elektriauto roolis jõuan? Mitte kuigi kaugele, eks ole?
 
Need on tõsised mured. Kuid täpselt samasugused probleemid olid inimkonnal nutitelefonide algusaastatel: ka need said kriitlisel hetkel alati tühjaks. Ometi olid iPhone’id ja muu sarnane pea kõigi taskutes ja tänaseks peab iga telefon vähemalt päeva vastu.
 
Kuidas elektriautot kõige mõistlikumalt laadida?
 
85% elektriautode laadimistest toimub tegelikult kodus või töökohas. Pole põhjust spetsiaalsesse laadimispunkti sõitagi. Seda enam, et kodus või tööl on autot kõige soodsam laadida: seal kasutatakse 22 kW laadijat, millega saab autot laadida kuni 100km/h. Ehk siis: iga laetud tunniga sõidad sada kilomeetrit.
 
Oma autot pool-kiiretes laadijates laadides hoiad ka akut. Akule meeldib, kui tema mahutavust 20% ja 80% vahel hoitakse. Küll pole vaja aga 100%-ni täislaadimist karta, moodsate elektriautode akud erinevad kunagiste nutifonide akudest nagu öö ja päev viimaseid tuli mäletatavasti kogu aeg tühjaks kurnata.
 
Elektriautode laadimist on muide võimalik ajastada. Kodus tavaliselt öiseks ajaks, näiteks ajavahemikuks 23.0006.00. Auto ja akude soojendus on mõistlik sättida oma harjumuste järgi.
 
Aga mis saab siis, kui mu elektriauto aku siiski ootamatult tühjaks saab? Olen näiteks võõras linnas ja masinal kaob vunk ära? Mis ma siis teen?
 
Sellisel juhul tõttab appi kiirlaadija. Neid on terve Eesti täis ja need on abiks, kui on vaja järgmisesse punkti jõudmiseks kiirelt toidet saada. Kiirlaadijaga laeb umbes 80% aku mahutavusest nobedalt, seejärel autosisese laadija laadimiskiirus aeglustub, et hoida akusid. 80% on aga täiesti piisav, et edasi sõita.
 
Laadimine pole juba ammu ettekääne elektriautot ostmata jätta. Ja muide kas sa elektriauto roolis oled kunagi istunud? Kui ei, siis proovi ära. Ole siiski hoiatatud: tagasiteed tavaliste autode juurde ei pruugi olla. 
 
Ja loe kindlasti lisa siit: https://vonktech.com/artiklid/

Kommentaarid

donald robert 12:58 14.06.2021
Meie ettevõte on juriidiline organisatsioon, mis on loodud abivajajate abistamiseks, näiteks rahaline abi. Nii et kui teil on rahalises kaoses rahalisi raskusi ja vajate raha oma ettevõtte loomiseks või vajate laenu võlgade tasumiseks või arvete tasumiseks, hea ettevõtte loomiseks või teil on raskusi kohalike pankade laenamisega, võtke meiega ühendust juba täna: urgentloanonlineservice @ gmail.com
Nimi
E-post
Kommentaar

Head Solutions Group OÜ

Priisle tee 10 #6, 13914 Tallinn Tel.: +372 641 0610 Registrikood: 10407435 KMKR: EE100054150 info@lukuexpert.ee
*}
76_1_tk1.png 77_1_Sterling_Logo_Black__Yellow_2016.png 78_1_yale.jpg 79_1_tk_4_1.png 80_1_tk5.png 89_1_amig-logo.png 90_1_192d1a142b7856cdfb0313e6e233a7a8e614b2c2.png 91_1_Besam_Assa_Abloy-logo-AD19ADA843-seeklogo.com.png 92_1_ILOQ_1_logo.PNG 93_1_dorma-logo.png